×
Co je e-mail marketing a jak s ním začít?

Mnoho lidí si pod pojmem email marketing představí rozesílání emailových zpráv. Tak proč s tím dělat nějakou vědu… Koupíte si databázi, rozešlete co nejvíce emailů a někdo se snad chytne, ne?


Jestli k email marketingu budete mít právě takový přístup, nedopadnou vaše kampaně dobře a dokonce hrozí, že se ocitnete ve vážných právních problémech.


Pro mnoho jednotlivců i firem je email atraktivní formou marketingu především proto, že má nízké náklady a může mít velkou výkonost. Jestli ale chcete začít dělat email marketing na profesionální úrovni, budete potřebovat i nějaké ty profesionální nástroje. Ty zdarma samozřejmě nejsou, ale ušetří vám spoustu času, možných problémů a především vám umožní pracovat na zmíněné profi úrovni. Nabídne vám automatizaci, práci s různými skupinami odběratelů, filtrování a především podrobnou statistiku vašeho snažení. Bez těchto aspektů rozumný emailing provozovat nelze.


Jako u všech vašich marketingových aktivit, je dobré, si zvolit cíl, který chceme dosáhnout.


Mezi vaše možné cíle může např. patřit:

  • Dát o sobě vědět – uživatele oslovit, zaujmout
  • Budovat si svůj expertní status – eml komunikací u něj vzbudit důvěru a přesvědčit o vaší odbornosti
  • Získat nové klienty – nabídnout své služby
  • Získat návštěvnost webu nebo sociálního profilu
  • Pečovat o stávajícího zákazníka – spokojenost, rady, tipy, akce


Díky tomuto procesu si budujete, více než zákazníky, spíše komunitu. Velkou chybou, u většiny firem, je snaha hned úvodním emailem prodávat. Mnohem lepší strategií je ale k emailingu přistupovat jako k nástroji, kterým si budujete spíše zákaznickou komunitu, se kterou můžete v budoucnu dále pracovat. Nezapomeňte, že dle statistik je až 3x těžší (a dražší) získat nového zákazníka, než znovu prodat tomu stávajícímu…


K čemu tedy ten emailing může prakticky sloužit?


K výzvě k určité akci

Zmíněnou akci může být např. přihláška na webinář, registrace k odběru newsletteru, stažení slevového kupónu, ebooku atp.


K posílání novinek

Opakované zasílání novinek v určených intervalech. Nemusí to být pouze nabídka zboží a služeb, ale novinky z oboru, zajímavé návody, tipy, články z vašeho webu nebo blogu. Takovým způsobem si totiž začnete budovat publikum, které se na vaše emaily bude těšit, protože jsou pro ně zajímavé a budou jim pomáhat. Budujete důvěru. Odkazujete na články na webu a tím získáváte relevantní návštěvnost.


Posílání přehledu událostí za určité období

To může být např. přehled článků na blogu. Tyto přehledy jsou pro mnohé odběratele praktické. Podmínkou ale je, že se o vaše informace musí opravdu zajímat.


Posílaní speciálních nabídek

Občasně zašlete svým odběratelům email s odkazem na stažení e-booku, kupónu na slevu atp. Něco co opravdu ocení a je určeno pouze jim. Něco, co jinde nezískají. Dáte jim pocit exklusivity, kterou jistě ocení.


Posílaní emailového seriálu

Vytvořte sérii emailů, které se budou automaticky posílat odběratelům podle určených pravidel a v různých časových intervalech (dle přihlášení k odběru seriálu). Výhodou je zmíněná možnost celý proces automatizovat, prohlubovat důvěru a následně směřovat odběratele ke koupi.