I v tomto dílu si povíme něco o dalších pravidlech Guerilly, bez kterých Vaše kampaň nebude fungovat na 100%. Následující pravidla se již týkají grafického zpracování.
Pravidlo č. 5 tedy zní – Buďte na první pohled rozpoznatelní!
Vaše společnost musí být mezi konkurencí a jinými firmami snadno a jasně identifikovatelná.
Vytvořte si svou Corporate Identity. Nechejte si navrhnout zajímavý a dobře zapamatovatelný logotyp, firemní materiály a vytvořte si pravidla, které budete důsledně dodržovat.
Mimo designové pojetí Vašich merkantilních materiálů a aplikací jde samozřejmě i o Váš styl vystupování a i o samotné aktivity, kterými v rámci Vaší společnosti zabýváte.
Jestliže se to hodí k Vašemu oboru podnikání, nebojte se ani firemních maskotů. Vymyslete si např. 3D maskota a používejte jej na každém Vaším propagačním materiálu. Uvidíte, že za nějaký čas, lidé uvidí pouze maskota a podvědomě si jej spojí s Vaší společností.
Vy toho pak následně můžete využívat, především tam, kde není přímá reklama povolena nebo je finančně náročná. Maskota např. na tričku Vám prostě zakázat nikdo nemůže…
Pravidlo č. 6 – Komunikujte jednoduše, přímočaře.
Komunikujte tak jednoduše, jak to jen půjde. Mějte na paměti, že dnešní zákazník je doslova bombardován stovkami reklamními sděleními denně a většina z nich ho vůbec nezajímá.
Je doslova tragédií, když ho něčím dokážete zaujmout (a to díky metodám GM dokážete) a on nepochopí Vaše reklamní sdělení. Jestliže Vaše sdělení nebude křišťálově přímočaré, Váš potencionální zákazník ji okamžitě nepochopí, později se jím již nebude zabývat.
Tip
Zamyslete se na současnou formou a ztvárněním Vašich reklamních materiálů – inzerce, plakátů, billboardů, brožur, emailů atp. Odpovězte si na tyto otázky.
- Jsou navrženy tak, aby z nich Vaše cílová skupina jasně pochopila, co nabízíte a jaké např. výhody má Váš výrobek?
- Je reklamní sdělení viditelné? Upoutá pozornost? Všimnou si jej zákazníci? Proč?
- Nepoužíváte příliš rušivou grafiku?
- Neinzerujete zbytečně moc zboží?
- Není Vaše reklamní sdělení např. moc strohé a technické?
- Neodvádí zpracování reklamy pozornost od výrobku či služby? (Toto se mnohdy stává např u vtipných reklam.)
Jasným ukazatelem, že není něco v pořádku je, když se zákazníci jinými slovy ptají právě na, co jste uváděli ve svých reklamních sděleních.. Je pak nutné si položit otázku – mluvíte stejnou řečí jako zákazník?