×
Základní pravidla Guerilla marketingu I.

Mezi jedno z opravdu klíčových a nepostradatelných pravidel Guerilly patří to, abyste byli nápadití a nebáli se experimentovat.


Pravidlo č.1. tedy zní – Mějte dobré nápady

Mějte dobré nápady a máte na půl vyhráno. Dobrý nápad se totiž propaguje sám. Investujte spíše více času, energie a představivosti, než Vaše finanční prostředky. Zažijte pocit, kdy vymyslíte ideu, která se šíří samovolně mezi Vaší cílovou skupinou a Vás to nestojí ani halíř.


Jak to ale provést? Už teď slyším mnoho z vás, jak si povzdechne nad tím, kolik už teď má práce a ještě vymýšlet nějaké kreativní marketingové prvky… uff.


Není na tom, ale až tak nic těžkého. Nechte se inspirovat. Udělejte si hodinku čas, sedněte k internetu a podívejte se na momentálně nejoblíbenější videa YouTube, zadejte do Googlu klíčová slova jako “funny ads” nebo třeba jen anglický překlad Vašeho oboru podnikání a k tomu přidejte slovo “viral”, “ads”, “advertising” atd.


Pozor! Toto není nabádání k tomu, abyste někomu ukradli již realizovaný nápad. Jde pouze o inspiraci, kterou si poznamenáte a se kterou pak můžete dál pracovat. Ideu posunete dál, vylepšíte, zkombinujete a přidáte nějaké nové prvky.


Pravidlo č. 2 – Zvolte si Vaše mety a způsoby jak jich chcete dosáhnout. Plánujte!


Jasně si definujte své cíle a metody, se kterými budete pracovat. Prvním pravidlem pro úspěšné zavedení GM do praxe je vytvoření kvalitního a relevantního plánu.


Zamyslete se nad otázkami jako např. :

1) v jakém oboru podnikáte

2) co nabízíte

3) komu to chcete nabízet

4) jaké jsou Vaše výhody a nevýhody

5) kdo je Vaše konkurence.


Od odpovědí na tyto otázky se bude odvíjet Váš plán. Zvažte metody a jednotlivé kroky, kterými chcete svých cílů dosáhnout. Vytvořte dobrý plán.


Jednotlivými body Vašeho plánu se budeme podrobněji zabývat v dalších dílech tohoto seriálu.


Tip

Výborným testem na to, jak dobře jste připraveni sami sebe prezentovat a především i na to, jestli máte úplně jasno ve svých aktivitách, schopnostech a možnostech je tzv. test “30s”.


Představte si před sebou potencionálně významného zákazníka. Bez delšího přemýšlení – v rychlosti – se mu pokuste představit Vaši firmu. Máte na to 30s. Jestli jste plně využili daný limit a zároveň zmínili všechny důležité body, které jste chtěli – gratuluji. Zvládnou to samé i Vaši kolegové?